Science

We ontwerpen infographics om kennis te delen. Deze kennis varieert van harde onderzoeksresultaten tot narratieven. InfographicsLab is in staat om trends en concepten voor jouw doelgroep betekenis te geven. Regelmatig helpen we onderzoekers om hun werkwijze of methode uit te leggen.

Concreet visualiseren we bijvoorbeeld onderzoeksrapportages, onderzoeksmethodes, trendrapportages en theoretische concepten en modellen.

Onderzoeksresultaten in een benchmark

MailMonitorBenchmark

PostNL

Voor PostNL ontwikkelden we de MailMonitorBenchmark. Aan de hand van statische en interactieve infographics kunnen marketeers grasduinen door de resultaten van een onderzoek naar de effectiviteit van direct mailings. Data die nuttig zijn bij het sturen op beleid en strategie.

Gebruikers krijgen de mogelijk om vanuit alle beschikbare onderzoeksgegevens een eigen benchmark samen te stellen.

mmb_medium-2-2
mmb_groot-2-2

We ondersteunden de campagne verder met ‘social’, blogs, kleine infographics, nieuwsberichten, online advertenties en een whitepaper.

Op basis van huisstijl PostNL ontwikkelde InfographicsLab een krachtige iconenset.

mmb_medium-3
Meld je aan voor onze maandelijkse digitale inspiratiekrant.
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Animatie van complexe onderzoeksmethode

RIKILT

RIKILT

We illustreerden de essentie van een microbiologisch assay; door het combineren van animatie en voice-over teksten in een animatie.

De animatie legt uit hoe een microbiologisch assay in staat is om antibiotica in dierlijke producten op te sporen.

rikilt_medium-1

De combinatie van geanimeerde infographics en voice-over teksten bood ruimte om context in beeld te brengen en details uit te lichten.

Interactieve tijdlijn over big data

Wageningen University & Research

Wageningen University & Research

Voor Wageningen University & Research plaatsen we kansen van open data en big data in een interactieve tijdlijn: “Van blocnote tot big data”.

De interactieve tijdlijn plaatst open data en big data in een historisch perspectief.

wur_medium-2
wur_medium

In het uiteindelijke concept is ruimte voor filmmateriaal uit de jaren ’50, quotes uit de jaren ’80, foto’s uit de jaren ’90 en infographics over de toekomst.